Deși Tarom încearcă să organizeze zboruri și să compenseze anunalarea zborurilor Blue Air, mii de români sunt în continuare blocați pe mai multe aeroporturi europene. Cum s-a ajuns aici?
Potrivit Ziarului Financiar, anunţul făcut marţi, 6 septembrie, de către Blue Air privind anulările tuturor zborurilor operate de companie a luat prin surprindere piaţa locală, deşi Blue Air se confrunta cu probleme de ceva vreme, o astfel de mişcare a surprins pe toată lumea, de la pasageri şi până la piaţa formată din operatori aerieni, autorităţi, turoperatori.
Blue Air a motivat această situaţie prin faptul că Ministerul Mediului, prin Agenţia Fondului de Mediu (AFM), a blocat conturile companiei, drept urmare nu a mai putut efecta zborurile programate. Blue Air avea o datorie de 28 milioane lei la AFM.
Deşi compania a spus că anunţul face referire la zborurile cu plecare de pe aeroporturile locale, pasagerii aflaţi atât pe aeroporturile locale, cât şi din afara ţării, au fost puşi în situaţia de a se descurca singuri, căutând astfel alte rute de întoarcere acasă. Sute de pasageri se aflau la porţile de îmbarcare pentru întoarcerea în ţară, dar şi pe aeroporturile locale, când au fost înştiinţaţi că zborul lor a fost anulat.
Odată cu acest anunţ, la guvern a avut loc o întâlnire între premier şi miniştrii de resort pentru a discuta despre situaţia Blue Air. Ca urmare a acestei întâlniri a fost decisă repatrierea românilor cu ajutorul Tarom, care va primi de la Ministerul Transporturilor 5 milioane lei din fondul de rezervă. Chiar dacă compania naţională a fost desemnată pentru repatrierea cetăţenilor, situaţia este una dificilă pentru că Tarom ar trebui să aloce flotă şi personal pentru fiecare cursă şi să găsească câte un slot liber pe fiecare din aeroporturile în care au rămas prinşi românii, iar în paralel să îşi respecte propriul orar de zbor.