Victor Banța, secretarul general adjunct al Ministerului Dezvoltării caută soluții pentru fluidizarea traficului în municipiul Târgu Jiu!
“În continuarea soluțiilor propuse în postarea anterioară vin cu variante de lucrări de infrastructură necesare pentru mun. Tg Jiu în ceea ce privește fluidizarea traficului și reducerea masivă a poluării aerului. De această dată este vorba de axa Est-Vest blocată de CF.
În fotografie propun 3 scenarii după cum urmează:
– scenariul 1 – amplificarea „Pasarelei” din str. Unirii prin care propun construirea a încă 2 benzi pe sub CF așa încât accesul la proprietăți să nu fie perturbat. Astfel, pasajul subteran pe 2 benzi „pleacă” puțin după sensul giratoriu de la CNTV, pe cele două benzi din mijloc ale străzii Unirii, lăsând benzile laterale pentru accesul la proprietăți, continuă pe sub CF și pe sub „Pasarelă”, „ieșind” către sensul giratoriu de după parcul Coloanei.
Este necesară reparația capitală a „Pasarelei”, un pod vechi de peste 50 ani, supus la peste 2.500 de cutremure numai în ultimul an și a cărui perioadă de viabilitate a trecut. Estimez o investiție de cca. 25 milioane euro derulată în 2 ani. Trebuie luat taurul de coarne pentru că altfel, riscul unei prăbușiri devine iminent.
– scenariul 2 – propun ca toate cele 4 benzi să fie construite pe sub CF iar „Pasarela” să fie demolată. Greu de făcut, cu costuri foarte mari și deranj mare, aproape insuportabile;
– scenariul 1-2 complementar – are două componente:
1. pasajul pe sub CF din str. Ana Ipătescu de a cărui finanțare noi ne-am preocupat la Ministerul Dezvoltării, fiind asigurată prin Programul Național de Investiții „Anghel Saligny” – 5.5 milioane euro. În prezent investiția e în linie draptă, fiind deja în procedura de achiziții publice la Primărie.
2. construirea unui pasaj de 2 benzi, peste CF în zona CNSH, pe str. 9 mai (care acum se înfundă la CF) până în str. Ana Ipătescu. Podul va fi construit din grinzi de oțel amplasate pe fundație și structură din beton armat (precum pasajul Colentina din București). Estimez o valaore de cca 10 milioane euro și un timp de execuție de cca 2 ani.
– scenariul 3, nefigurat – prin care propun construirea unui pasaj pe 2 benzi pe sub CF pe lângă Fabrica de Pâine, în zona str. Tușnad, pentru deschiderea accesului la „Centura veche” (str. Narciselor). estimez o valoare de cca 1 milion euro și un timp de realizare de maxim 1 an.
Calculele arată că în Tg Jiu, la orele de vârf se va circula mult mai bine, traficul fiind redus cu mai bine de 40%.
Toate aceste variante constructive TREBUIE bine organizate și planficate în timp și spațiu, așa încât deranjul locuitorilor să fie cât mai mic iar începerea unei construcți noi să se facă doar atunci când există variante de ocolire și de acces fără a bloca orașul și cartierele.
Mai mult, pentru a fluidiza și mai mult traficul și a reduce poluarea TREBUIE modernizat transportul public prin achiziția de autobuze și microbuze PHEV/electrice, înființarea de rute rute noi, mai cu seamă cele care deservesc Zona Metropolitană dar și prin creșterea frecvenței mijlocaleor de transport la orele de vârf (la 5-7 minute). Dar asta se va putea realiza mult mai greu și cu costuri mai mari din cauza „primarului” de Tg Jiu. Deși l-am rugat pe „primar” de nemumărate ori, nu a accesat resursele disponibile în PNRR la Ministerul Dezvoltării RATÂND finanțarea nerambursabilă a Zonei Metropolitane Tg Jiu. Să fie lipsă de viziune? Lipsă de voință? sau altceva … Vă las pe voi să răspundeți.”, a scris acesta pe pagina sa de socializare.